Tinta Liliom című festményem

2015. augusztus 24. 19:55 - lookbear

Avagy hogyan ihletett meg Alfons Maria Mucha

10329693_870387909710143_1950475684432880263_o.jpg

 

Van az úgy, hogy az embernek rajzolgatni támad kedve. A szabadkézi rajz mindig is az első helyen állt és áll nálam. Gyerekként számtalan spirálfüzetet teleróttam ilyen „szabad” rajzokkal. Az ihletet ismét a virágoknak köszönhetem, egy szál liliom volt a modell. Feltérképeztem a virág alakját, majd ceruzával néhány vázlatot készítettem és nekifogtam a stilizált rajznak. Mucha „akvarelles” hatású munkái mutattak irányt a festéket illetően, így a végkifejlet is egyre világosabban kezdett derengeni az esős idő homálya ellenére. Olyan képet szerettem volna készíteni ami a vízfesték hangulatát idézi, de mégsem az. A képkeret egy használt és régi darab, valamelyik bolhapiacon kaptam bónuszként a vásárolt kincsek mellé. A rámát is új ruhába öltöztettem, igazodva a kép színeihez és foltjaihoz. Lássuk a képeket és az elkészítés stációit!

 

11702736_870388679710066_3283952688643147267_n.jpg

A liliom szerkezete és részletei érdekeltek! Ezekből kiindulva jöhetett a saját verzió.

 

11403038_870389203043347_4780154413823228929_n.jpg

Kész az egyvonalas rajz, ez lesz az alapja a képnek.

 

11402991_870389479709986_1604894327451967497_n.jpg

Elővettem a bolhapiacos keretet, kivettem a csodás alkotást belőle és vágtam a helyére egy farostlemezt, amire a virágok kerültek.

 

11707563_870389346376666_5426614143641187733_n.jpg

 Lealapoztam a farostot 2 irányba a Pentart termékek akril alapozójával. Hogy "vásznas" hatást kapjunk, egyszer hosszába majd keresztbe alapozunk! Természetesen a két réteg között tartjuk a száradási időt.

 

11202435_870390059709928_6594228114019910315_n.jpg

Az eredeti rajzot egy indigóval átmásoltam az alapozott farostra.

 

11666057_870390353043232_774273131361168832_n.jpg

Majd elővettem a Pentart termékek media ink festékeit. Mixed Media technikához van kitalálva, de akvarell imitációnak is kiváló! Roppant gyorsan szárad mivel alkoholos a hordozóanyaga! Az ecsetet az alkoholos tisztítóval sűrűn kellett ismét puhává varázsolni. A tinták lágyítására a halványító tintát használtam. Egyszerű a használatuk és gyors.

 

11219652_870387596376841_6433259842429603856_n.jpg

 A tintás festés utáni állapot.

 

11659227_870390449709889_8993603686579887974_n.jpg

A festés után vizes alapú Pentart termékek lakkal kezeltem a felületet! Oldószeres lakk nem jó, mert oldhatja a tintákat.

 

11252254_870391136376487_2410991854070171058_n.jpg

Az utolsó mozzanat a bitumenes viasz volt, ezzel az erős csillogás alábbhagyott, és előhozta a "vásznas" hatást is, amit az alapozással értem el.

 

11659258_870391243043143_4296580696409659247_n.jpg

Kész a kép, jöhet a keret! Kicsit sérült volt így ragasztani kellett a Pentart termékek mindenes ragasztójával! Hagytam magától megszáradni, hisz a rögzítő satu a helyén tartotta a léceket.

 

17319_870391973043070_8154527869413009752_n.jpg

Mielőtt elkezdtem aranyozni a keretet letakarítottam, hogy tiszta felületre kerüljön a ragasztó.

 

1536575_870393883042879_3078366829230110312_n.jpg

A Pentart termékek füstfóliái közül egy foltos-aranyosat választottam, ami passzolt a képhez! A 3D ragasztó száradása után lehet a füstfóliát felsimogatni a felületre. A száradás azt jelenti, hogy áttetsző lesz de tapad.

 

11059196_870393793042888_8758096334481317439_n.jpg

A fólia után a peremeket megszelídítettem egy kis Pentart termékek vörösréz folyékony bitumennel.

 

11693842_870393886376212_688555995463057809_n.jpg

Utolsó mozzanatként a fóliás részeket a Pentart termékek oldószeres lakkjával kezeltem! Azért mert ettől nem oxidálódik a fémfólia, amit most nem is szerettem volna! Ez az oxidáció idővel jelentkezik mint a réz tárgyakon is! Ha van egy védőréteg, akkor ez nem történik meg.

 

11666073_870388793043388_2437920019258751026_n.jpg

A keret foltjai és a kép pacái.

 

Akkor most essék néhány szó, az ihletet adó Alfons Maria Mucharól is.

11537234_869005119848422_2671853855182867615_n.jpg

 

A nyár buja virágtengerében a pipacsok között, ott van az emléke egy művésznek. Egy cseh plakátművész, grafikus, illusztrátor, festő és a nagy sorozatú nyomtatott grafikai művek atyja is, aki a szecesszió egyik kiemelkedő alakja volt. Alfons Maria Mucha (1860-1939), pályáját autodidaktaként kezdte mivel a Prágai Akadémia elutasította. Bécsbe ment ahol egy színpadképek tervezését tanító iskolába járt. Később a Müncheni Képzőművészeti Akadémiára is járt, majd Párizsba költözött. 1888-tól a Julian Akadémián tanult. A párizsi időszak sok nélkülözéssel telt egy ideig Paul Gauguinnel volt közös műterme. Az áttörő sikert Sarah Bernhardtnak köszönhette. A századforduló legismertebb színésznője 1894 karácsonyán egy festőművészt keresett, hogy megfesse neki a „Gismonda“ színdarab plakátját, mivel nem tudta elérni azt a festőt, akivel dolgoztatni szokott. A megbízást Mucha kapta, Párizs utcái tele voltak Mucha plakátjával, így egy csapásra híres lett. Ekkoriban részvények grafikai munkáin is dolgozott, így például a „Paris-France“ áruház számára, de más a „Slavia“ (Prágai Kölcsönös Biztosítási Bank) biztosítási kötvényei is Mucha összetéveszthetetlen stílusával készültek el. Ezek az értékpapírok ma is a legkeresettebbek a gyűjtők köreiben. Mucha sikere innentől nagyon magasra ível, 1901-ben a Francia Becsületrend lovagjává ütik, Auguste Rodin barátja lesz, 1904-ben az USA-ba utazik tanítani. 1906-ban Prágában feleségül veszi Marie Chytilovát, akit Párizsban ismert meg. Charles Crane amerikai milliomos megbízásából 18 év alatt 20 monumentális festményből álló ciklust alkotott: A Szláv Eposz, a sorozat első 11 darabját 1919-ben hatalmas érdeklődés mellett állították ki a prágai Klementiumban. Az első világháború után letelepedik Prágában és haláláig ott él. Művészete a szecesszió jegyeit viseli ennek ellenére szimbolista művésznek tartotta magát. Roppant sokoldalú művész volt illusztrált könyveket, tervezett naptárat, bélyegeket, bútort, szőnyegeket, ékszereket. Alkotásait gyakran ciklusokba rendezte, mint a négy évszak, ékkövek, csillagok, virágok, hónapok, napszakok. Legmonumentálisabb munkája a Szláv eposz, amely hatalmas vásznakra van festve. A Mucha Múzeum Prágában méltó módon mutatja be munkásságát és annak etapjait. Kóstoljunk bele Mucha világába, legyen szép hétvégénk éljen a mindent megszépítő művészet!

A képre kattintva galéria nyílik meg.

 

 

 

Ha tetszett az alkotásom és a hozzá kapcsolódó olvasnivaló, akkor számtalan dolgot tudsz tenni, hogy hangot adj a tetszésednek.

Elkezdhetsz követni a Facebookon ha ide kattintasz, megtalálsz a Pinteresten is ha ide kattintasz, vagy kövess a Flickr-en ide kattintva.

Ha tényleg nagyon tetszett, akkor szerez másoknak is örömet és oszd meg velük ezt a posztot.

Végül, de nem utolsó sorban, írhatsz kommentet is, és én ígérem hogy válaszolok.

Köszönöm a figyelmedet. Megtisztelő.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lakbear.blog.hu/api/trackback/id/tr337708766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.